Italien är ett land som är känt för sin klassiska välklädda stil och mode. De är också kända för sin passion för sport, och då framför allt för fotboll. I en mycket bra sammanslagning av dessa två delar av Italien har vi tagit in matchställsvarumärket Givova direkt från det passionerade landet mitt i medelhavsområdet.
Stil, kvalitet och lågt pris
I samband med snygg stil och bra kvalitet tillkommer ett lågt pris. Dessa tre delar gör att det skulle passa utmärkt som varumärke på ert korplags matchställ, då självklart ett lågt pris kan spara på era pengar, men även bra kvalitet kan göra så. Ett matchställ som håller bra standard klarar ett hårt spel och många tvättar. På så sätt behöver ni inte byta ut ställen lika ofta och sparar pengar på det sättet också. Detta är självklart viktigt för ett korplag som oftast inte har så mycket pengar för laget att använda.
Om Givova
Redan från början, 2008, var märkets mål att föra det till branschens högsta nivåer. Under 2009, bara ett år efter grundandet, anslöt Givova till det italienska mästerskapet i fotboll med sponsring av andra divisionsklubben Salerno och första divisionslaget Club AC Chievo Verona.
En stor del av varumärket fokuserar på en konstant satsning på forskning och utveckling av dess produkter för att förbättra produktens prestanda och göra dem mer lämpliga för idrottarnas ändrade behov.
För att veta vad dessa behov är sponsrar de ett stort antal klubbar, utöver många fotbollslag i Italien, i sporter som volleyboll, strandfotboll, futsal och basket i länder som Spanien, Grekland och Norge.
Företaget försöker även engagera sig i hjälparbeten i samhället. T.ex 2012 beslutade Givova att delta i välgörenhet genom att samarbeta med ”Italian singers National Team” genom att ge material till alla lag som deltog i den så kallade ”Match of the Heart”, en välgörenhetsfotbollsmatch som spelas av kända italienska sångare och skådespelare.
För korplaget
Tänk att ert korplag hade kunnat spela i matchställ från samma varumärke som många italienska fotbollslag spelar i och samtidigt spara pengar.